Monday, May 28, 2007

Grattis Mamma!

Idag fyller min älskade mamma år! 29, tror jag hon sa...

Tyvärr har jag inga jättebra kort på henne här, men här ställer hon iordning för påsklunch i år:



Puss på dig, mamma! Jag älskar dig!

Hon är för rolig, för övrigt. Jag bad om att bli väckt vid sju-halv åtta igår morse så jag garanterat inte skulle försova mig innan jag var tvungen att åka till flygplatsen. När ringer mamma? Fem i sex. För säkerhets skull. Hon fick lov att ringa igen en timme senare.

Nu envisas hon med att kalla mig för Svarta Sara (jag har färgat håret) och igår verkade hon extremt orolig över faktumet att jag inte har några capribyxor och vill jag låna ett par nu när jag är hemma? Jag undrar om hon har något emot min garderob...

Efter tjugofem år har det heller inte gått in att jag inte äter smörgåstårta. Dock har vi lyckats kompromissa då jag fick rädda situationen med att förklara att det är leverpastej jag har svårt för. Mamma ska ringa konditoriet och be dem ta bort leverpastejen. Så sött.

Jag har köpt en handväska i lite patchwork-stil till henne. Skulle köpa mascara men det blev totalkaos på Stansted igår och varken Boots eller någon av de andra affärerna har Max Factor. Vad är det, då? Jag får köpa en i veckan.

Jag har fastnat i Facebook-fällan.

Ett foto till på mamma när hon leker bergsget på Marstrand förra påsken.

No comments: