Wednesday, June 27, 2007

Morning has broken...

Tidiga morgnar är så lugna. Till och med i mitt hus. Till och med på Parfett Street, som är konstant gapig och högljudd. Det enda jag kan höra nu är Commercial Road, som väl ändå är en motorväg, och ett och annat plan på väg till eller från City Airport. Jätteskönt. Fast jag gillar ändå inte att gå upp klockan 6 något vidare.

Igår skickade vi ut 8,775 brev. Eller, ja. Alla blev inte stoppade i kuvert. Kuverten tog slut. Brevpappret tog slut. Men känslan när skrivaren slutade rassla efter sisådär fem timmars nonstop-brötande bakom mitt huvud var den bästa på länge.

Killarna spelar fotboll varje tisdag så onsdagmorgnar kan alltid vara intressanta. För någon månad sedan hade alla utom en blivit relativt svårt skadade. Förra veckan hade det varit storbråk på plan. Gudars. Jag saknar den riktiga fotbollssäsongen men det här är nästan lika spännande. The Alternative Market FC, glöm aldrig det.

Nu ska jag sluta spionera på Facebook och gå och skrubba mig i ansiktet med Lush Ocean Salt. Världens bästa kräm, jag lovar! Man vaknar till liv som aldrig förr.

No comments: