Tuesday, June 19, 2007

Stacy's Mom - en helt irrelevant rubrik...



Kom igen. Lite halvtaskig humor kan jag väl få ha, även in public?

Jag är otroligt trött, otroligt glad och otroligt nöjd med att ha Internet hemma igen. Ska även bli otroligt duktig på att börja ta kort igen.

Jag hade besök i veckan. Vi såg The Mekons på gamla Dingwalls, som jag tror heter Lock 17 nuförtiden, turistade lite smått, gjorde varmkorv med inspiration från dofterna från 02 Wireless Festival i Hyde Park, lagade lasagne mitt i natten, sånt där kul. Tyvärr saknar jag en vital tangent på min laptop så jag kan inte skriva vad personen i fråga heter. Hade aldrig hört The Mekons förut och blev väldigt positivt överraskad. Var även på äventyr i Esse (sa jag att jag saknar en tangent?) som involverade en promenad till Tesco i soluppgången komplett med gitarr och allsång. Och jag vann Trivial Pursuit, säkert tack vare mina chili-och-persilja-marinerade gröna oliver.

Jag anordnade en gigantisk konferens i torsdags med jobbet. Och det gick hur bra som helst. Foton följer - det finns ett väldigt tjusigt där jag ser ut som en präst på väg att svimma.

Helena och Lina har börjat på jobbet och det går väldigt bra. Vi är otroligt mogna och ordentliga hela dagarna och förstår oss inte alls på artiklarna i tidningen om att 33% av alla jobbmail är onödiga.

Vi misstänker att det är betydligt fler än så.

Igår var det Daves leaving do på Captain Kidd. Vi satt i trädgården och jag återsåg en gammal vän som jag inte träffat på många månader. Hemskt trevligt, men jag var väldigt trött och hemma vid halv elva. Tydligen lyckades Dave bli utslängd, vilket väl var varför jag inte kunde hitta honom på vägen hem - en fest i hans anda, med andra ord. Australien, akta er. Världens roligaste paparazzo är på väg hem i detta ögonblick...

Jag tog ett väldigt impulsivt äventyr till Manchester häromhelgen, också med många återseenden och lite nya seenden också. Jag har känt mig som fjorton i ett par veckor. Och har till och med lyckats glömma av att nya Harry Potter snart kommer ut. Vad gör man?

Ikväll har jag kväll-med-mig-själv och äter antipasto, camembert och oliver i sängen. Dekadensen är hård.

No comments: