Sunday, March 25, 2007

Innovation

Jag launchade denna bloggen på min engelskspråkiga motsvarighet. Hittills har två nya ord skapats. Swedicity av Jackie och Swedacious av Heather. Vad kan jag säga? Alla vill ha en liten bit av Anna...

Det mest produktiva jag har gjort på hela dagen är att skapa bloggen och jag är så nöjd! Känner dock att jag har drabbats av bloggsjukan - jag vill blogga hela tiden. Men det lugnar nog ner sig när jag vant mig lite. Måste säga att Blogspot verkar överlägset bra och lätt att ha med att göra.

Annat jag har gjort med min hellediga söndag:

- läst gårdagens tidning
- köpt en otroligt ohälsosam hamburgare till middag (fast inga pommes frites eller så, så det är väl inte livsfarligt direkt och jag var hungrig
- läst tusentals andra bloggar för inspiration och underhållning
- sagt till mig själv att gå och lägga mig - men det går inte. Klockan är bara elva i mitt huvud och jag gick inte upp förrän vid mitt på dagen någon gång. Bara jag inte försover mig klarar jag mig bra på fyra-fem timmar. Hoppas jag. För jag kan absolut inte sova än
- tagit en kvällspromenad - det är tråkigt att det inte är så lätt att promenera på kvällen här, det blir gärna obehagligt
- funderat på hur kul det hade varit om jag hade gjort ett fashionista-inlägg idag med bild. Svarta strumpor - Primark. Halvskitiga jeans som hänger lite i ändan - Next. Vita bomullstrosor - Primark, typ £3 för 5 par. Svart trekvartsärmströja med lite broderier - Indiska för sisådär åtta år sedan. Mörkblå munkjacka som det står ROOTS på tvärsöver - fynd i en garderob på nedervåningen. Misstänker att den kan vara Dannys. Jag har adopterat den. Kombinera detta med samma hästsvans som jag sov i och gårdagens smink och ni har ett riktigt tjusigt kex. Men jag har ju faktiskt inte utsatt någon för min sunkighet och själv mår jag riktigt bra
- svurit över att Tower Hamlets inte har gett oss några nya återvinningspåsar och insamlingen är imorgon bitti och igår verkar det som om det dracks sisådär 20 flaskor Carlsberg som står och skräpar i köket - de får ta vanliga plastkassar då, jag orkar inte
- försökt lista ut varför inte klockan syns på min mobil efter gårdagens batteriurtagning

Säkerligen en massa annat jättenyttigt också.

Jag vill bannlysa DJ-bord från 26 Parfett Street omgående. Kan man vända sig till någon myndighet, eller? Det är så tröttsamt när allt man hör är bas bas bas bas bas ad nauseum.

Det här är baren på Old Vic (det är teatern där Kevin Spacey är artistisk direktör), där jag och M tog en drink igår för att värma upp och vila kalla och trötta fötter på promenaden mellan Tate Modern och Imperial War Museum. Den är mycket mindre än den ser ut på denna bilden, det är ett som är säkert, men bartendern var otroligt trevlig och omgivningarna mysiga. Vi ska försöka gå och se The Entertainer nu i veckan. £12 om man är under 25. Cheap as chips. Det är gamla Royal Coburn Theatre som numera heter The Old Vic och utsidan ser likadan ut nu som då.

No comments: