Sunday, March 25, 2007

Frågor om vår, shopping och mobiltelefoner...

Jag hittade ett gäng frågor på ett forum...

Har du något vårtecken som innebär vår för dig?
Det skulle väl vara själva helheten i så fall. Det är ljusare, grönare, varmare och allmänt trevligare. Människorna är vackrare på våren, det är jag övertygad om!

Har du fått vårkänslor än?
Jodå, lite grann. Fast det är så satans kallt i London att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen.

Gör du något speciellt hemma när det blir vår?
Nej, det kan jag inte påstå. Sitter ute mer.

Vad är det bästa med våren?
Att det blir ljusare och man vet att sommaren är på väg. Grönsaker och frukt börjar bli godare.

Finns det något negativt med våren?
Det oberäkneliga vädret driver mig halvt till vansinne.

Kostymnisse eller badboy?
Bad boy. Men han får ha kostym på dagarna om han vill.

Rakt eller lockigt hår?
Mitt eget är rakt.

Rosor eller tulpaner?
Tulpaner. Tror jag. Jag är inte asförtjust i blommor faktiskt. När jag var liten var jag dock livrädd för tulpaner...

Chokladglass eller vaniljglass? Vanilj, tror jag. Häagen-Dazs Pralines and Cream är det godaste som finns i hela världen.

Hund eller katt?
Både och. Används på olika sätt ;)

Vad fick du i julklapp?
Massor av fina saker.

Bästa/sämsta julklappen du fick?
Svårt att välja bästa, men mest använda är definitivt mina svarta läderstövlar som jag fick av mamma och pappa (fast jag handlade dem själv ;)). Sämsta finns inte.

Bästa/sämsta julklappen du gav bort?
Jag tror att alla blev glada för sina.

Hur firade du nyår?
På en fest hos en person jag absolut inte tycker om. Gick och lade mig vid halv ett tror jag.

Har du något nyårslöfte?
Nej, inte direkt. Det finns en grej jag vill göra innan jag fyller 25, men det är inget nyårslöfte.

Gillar du att läsa böcker?
Absolut!

Hur många böcker läser du per år?
Säkert över femtio. Närmare tvåhundra om man räknar att läsa om böcker.

Vad för sorts böcker läser du helst?
Romaner, poesi, pjäser.

Favoritförfattare?
Det är väldigt svårt att välja. Beror helt på humör, genre och vad jag är ute efter.

Bästa boken du läst?
Också hemskt svårt. Men Iris Murdoch's Under the Net är mycket, mycket bra.

Hur mycket fotograferar du?
Inte lika mycket som jag brukade, men det är för att jag glömmer köpa batterier till min kamera hela jäkla tiden.

Vad för sorts motiv fotograferar du helst?
Ögonblicksbilder. Motiv spelar ingen direkt roll.

Vad har du för kamera?
En Nikon Coolpix 2200. Jag älskar den.

Brukar du framkalla dina digitalbilder?
Jag har inte gjort det hittills, men jag har planer på det.

Hur ser den bästa bilden du någonsin tagit ut?
Jag vet inte hur bra den är, men detta är en av mina favoriter:

Björkar med snö på tagna på mamma och pappas baksida.

Vilka TV-serier följer du?
Inga alls, faktiskt. Det finns ett par stycken som jag slötittar på då och då, men ingenting jag absolut måste se.

Brukar du titta på nyheterna?
Ja, på morgonen brukar jag och Adrian ha kafferep och titta på BBC Breakfast.

Vad brukar du aldrig titta på?
Det är mycket jag aldrig tittar på. Tennis är ett bra exempel. Formel 1 också.

Hur ofta/mycket tittar du på TV?
Inte mycket. Någon timme i veckan sammanlagt, kanske två-tre om det är fotboll inblandat, eller om det gått en bra film.

Hur många TV-apparater har du?
Jag har ingen egen. Tror det finns två eller tre i huset.

Hur ofta shoppar du online?
Ganska ofta.

Vad köper du?
Böcker och flygbiljetter mest. Skivor och DVD-filmer någon gång ibland.

Vilken är dina favoritinternetbutiker?
Jag tycker Amazon är hemskt bra. Har inte fastnat för eBay ännu, men det kanske är lika bra...

Bästa köpet?
På Internet? De flesta böckerna.

Sämsta köpet?
En otroligt tråkig lingvistikbok som jag ska sälja igen då det inte står någonting intressant i den och föreläsaren knappt använde sig av den fast den var dyr. Suck.

Hur många mobiler har du haft?
Tre.

Vad har du för mobil för tillfället?
Jag har en Nokia 3220. En ganska bra karl med discolampor.

Vilken operatör ringer du med?
Orange.

Drömmobilen…vad har den för utseende och funktioner?
Så länge den kan a) ringa ut och ta emot samtal b) skicka och ta emot SMS och c) har väckarklockefunktion och gärna miniräknare så är jag nöjd.

Vad har du för ringsignal?
Den som låter som låten ur Prince of Persia. En kille på jobbet frågade om jag var scientolog eller något när jag hade glömt stänga av signalen häromveckan. Oj.

No comments: