Monday, March 26, 2007

Och den ljusnande framtid är VÅR!

Ja, idag tror jag våren kom till London! Måndag morgon och knappfällig sömn till trots promenerade jag till jobbet med ett leende på läpparna och hög svansföring. Titta här, bara!





KAN man annat än le, när himlen är så underbart blå och man fick löneförhöjningen? :)

Jag bjöd Emma-Jane på lunch på The Britannia för att fira. Underbart goda bangers and mash nersköljda med ett glas iskallt vitt vin. För att välkomna våren, naturligtvis!



På mitt skrivbord på jobbet finns ett antal saker. När jag ser fotot på mina tillbehör och såser blir jag orolig att jag har någon allvarlig störning någonstans.






Bageln är alltså frukost, och inte någon antikvitet som jag har till prydnad. Häftappareten är konstfully dekorerad i Tippex och highlighters. Som om jag inte hade bättre saker för mig. Äh, okej då. Som att vara i källaren, kanske, där alla Mappar bor. AKA Helvetet.



På kvällen lekte jag och Adrian matlagningsprogram. Typ.

Jag bestämde att löneförhöjningen skulle firas med god mat, och kombinerade två favoriter - Skagentoast och fyllda avocados. Gjorde en röra på lätt-crème fraîche, hackad rödlök, räkor, citron, dill och Kalles Kaviar - samt lite svartpeppar förstås. Hur gott som helst. Adrian kom över en grönorange chili i sin påse och vi skojade lite om att den kanske var radioaktiv och asstark, men han hade i den i bolognaisen i alla fall. Tuff kille, den där Adrian.






Det blev inte toast men väl riktigt ordentligt grovt rågbröd för min del.

Och Adrian kom just upp med något vilt i blicken och förklarade att jag hade rätt. Chilin var rabiat och hans pasta jagas nu sked för sked med yoghurt. Jag skrattar fortfarande.

No comments: