Monday, May 28, 2007

Lånat av Eponine...

Från http://eponine.succe.com

ACCESSOARER
Väska: Oftast löjligt stor och fullsmockad med grejer. Jag har väldigt många väskor, - för tillfället kör jag på en mörklila axelremsväska.
Plånbok: Röd och i behov av ersättning då blixtlåset gått i pension.
Solglasögon: Dessa. Men de har tappat en skalm. Jag krisletar skruv.
Skor: Oj. Väldigt många. Det vågar jag inte ens tänka på.

TEKNIK
Mobiltelefon: Nokia 3220. Med discoljus.
TV: Ingen aning. Den är runt trehundrafjorton år gammal i alla fall.
Dator: En Sony VAIO laptop.
Kaffebryggare: Den hemma är Morphy Richards tror jag, den på jobbet är... något annat, jag minns inte namnet. Något på M tror jag...

BADRUM
Tandkräm: Superdrug sparkling någonting. Tuben är så fin och iridescent!
Tvål: Vad som finns. Vi brukar ha någon sorts flytande tvål och sedan har jag för det mesta någon fruktdoftande duschcrème. Samt Lush Ocean Salt till ansiktspeeling, mmmmm!
Hårprodukt: V05 har någon käck spray som gör håret blankt och icke-frizzy - jag tror den heter Tame & Shine?
Huvudvärkstablett: Whatever paracetamol.
Doft:
Hudkräm: Pineapple Body Soufflé och Johnsons Holiday Skin. Till ansiktet har jag ACO Bronze.
Schampo: V05 Moisture Soak.
Balsam: Som ovan, samt balsamet man får med hårfärg.
Fotfil: Någon hardcore-grej från Superdrug.

MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: Jatack! Med bubblor!
Vin: Jatack. Alltid.
Öl: Det händer men det är inte ofta. Corona och Sol kan vara gott på sommaren. Efes också. Och måste jag kan jag nog få ner en Carlsberg Export.
Bröd: Gott Gräddat. Gud.
Choklad: Jag har tappat chokladsuget lite. Men Green & Black's Maya Gold är väldigt god med en kopp kaffe och jag säger inte nej till Marabou heller - fast jag har en chokladkaka i skåpet som har väntat sedan i påskas!

HEMMA
Säng: Den har grava AP och elaka vassa fjädrar!
Lakan: Just nu, lite rosa och crèmefärgade, riktigt fina.
Soffa: En gammal en vi har hittat på gatan och en annan hemsk sak med jeansöverdrag som inte passar. Lyx à la Whitechapel. Not.
Porslin: Hahahaha.

FÄRDMEDEL
Bil: Nej.
Flygbolag: Ryanair. Men jag tycker inte om dem.
Taxibolag: Jag har en lokal firma, Shadwell Minicabs, men ibland har de GRAVA AP och låtsas inte veta vart jag ska / försöker ta £8 till Liverpool St / kör omvägar fast jag vet precis vad de sysslar med / har ingen växel så jag får vänta i bilen i tjugo minuter medan de rusar runt till affärer... ni fattar.

MEDIA
Magasin: Glamour, Sainsbury's Magazine, Good Food / Delicious...
TV-kanal: Tja, jag tittar inte så mycket på TV, men Channel 4 och dess dotterkanaler är bra.
Dagstidning: The Independent. Alltid. Ibland The Sun / News of the World också, som balans.
Sajt: http://www.gp.se och http://news.bbc.co.uk

ÖVRIGT
Frisörsalong: Jag har inte varit på salong och klippt mig på väldigt, väldigt länge.
Bank: Halifax, NatWest och Swedbank, eller vad de heter.
Cykel: Jag har en hos mamma och pappa som jag tror är en Crescent och som möjligtvis har emigrerat till sommarstugan.

No comments: