Tuesday, July 03, 2007

Fråga Anna...

Jag är fortfarande på jobbet. Klockan är kvart över åtta och nu är jag faktiskt uttråkad. Jag har gjort allt jag måste och har ingen lust att utföra tungt kroppsarbete, så det får någon annan göra. Vi beställde pizza. Jag har ätit pizza. Jag har druckit alldeles för mycket Diet Coke. Jag lyssnar på Blondie, för jag tycker faktiskt att man kan få ha lite musik vid denna tidpunkten på dygnet.

Frågor?

Första bästis: Annika hette, eller heter hon. Våra mammor var sandlådepolare.

Första bil: Jag har ingen bil, men tror att mamma och pappa hade en blå någonting Volvo när jag föddes, som sedan byttes till en isblå Volvo 343. Ganska tuff färg. Jag minns när dörren ramlade av en gång när vi lämnade av Maria efter blockflöjtslektionen.

Första husdjur: En blå undulat vid namn Lucas, som jag fick när jag fyllde åtta. Han var en elak jäkel. Bets till det blödde och kolade vippen hemma hos farmor när vi var och åkte skidor. Min andra undulat dog när jag tog nattvarden efter konfirmationen. Jag var uppenbarligen morbid redan då, för jag gick och sa till mamma att "antingen är han död eller så spelar han jävligt bra". Morfar höll på att kissa ner sig av skratt.

Första skivan: Bryan Adams Waking up the Neighbours, om vi inte räknar typ Fablernas Värld och Rasmus på Luffen.

Första piercingen: Hål i öronen. Jag var drygt 14... inga direkta minnen av saken.

Första konsert: Första riktiga var The Prodigy i Scandinavium när jag var femton.

Första semester på egen hand: Jag och Heidi åkte och hälsade på hennes farföräldrar i Rovaniemi när vi var 14.

Första riktiga kärleken: Oj, oj, David. Han bodde på min gård och hade en heltokig engelsk pappa.

Senaste alkoholdrycken: Jadu. Ett glas vin i söndags kväll, tror jag.

Senaste bilfärden: Taxi till stationen igår morse.

Senaste filmen jag såg: Haha, äntligen kan jag svara på denna fråga! Palindromes, i söndags kväll.

Senaste telefonsamtalet: Rhian ringde och frågade om hon glömt sin plånbok i skrivbordet.

Senaste bubbelbadet: Ett par veckor sedan kanske?

Senaste kyss: Igår morse. Parting is such sweet sorrow...

Senaste gången jag grät: Jag skrattade så jag nästan grät när vi satt och grisade oss i eftermiddags.

Har du dejtat en av dina bästa kompisar: Nja, typ.

Blivit kär vid första ögonkast: Inte kär, det tror jag inte på.

Stulit något: Bara typ pintglas och askfat.

Sex saker jag har gjort idag: Skrattat hysteriskt, beställt en faxmaskin, ändrat Linas telefonnamn till Lina Muppet, glömt mobilen hemma, slösat bort en massa tid på jobbet men måste vara här och supervisa ikväll, köpt en tandborste. Eller två, faktiskt.

Fyra personer som du kan berätta allt för: Mina fruar såklart!

Tre val
Blått eller rött: Beror på!

Sommar eller vinter: Sommar!

Choklad eller chips: Choklad, tror jag. Fast Walkers Sensations Sweet Chili är fruktansvärt goda i lagom doser.

En sak jag ångrar: Att jag inte bad om Chrissie Hyndes autograf.

No comments: