Tuesday, July 03, 2007

Andlig spis

Ett av mina favoritstycken ur en bok någonsin:

"Han kom som ett yrväder en aprilafton och hade
ett höganäskrus i en svångrem om halsen. Clara
och Lotten voro inne med sköt-ekan att hämta
honom på Dalarö brygga; men det dröjde evigheter,
innan de kommo i båt."


Det är Strindberg, Hemsöborna, men det visste ni väl redan. Jag är särskilt förtjust i frasen "kommo i båt".

Idag har jag beställt en faxmaskin och flirtat skamlöst med killen som ordnade med den över telefon och mail.

Han bad, i ett officiellt mail, om ursäkt för sitt "muppetry" (fritt översatt: mupperi). Jag tyckte det var fantastiskt. Han kommer och levererar maskinen ifråga imorgon och jag är övertygad om att han inte kommer att vara det minsta snygg. Men ändå. Förresten anser jag mig spoken for nuförtiden.

Jag glömde min mobil hemma imorse. Det är underligt hur vilsen jag känner mig utan den, även om jag inte använder den särskilt mycket under dagen.

No comments: