Thursday, March 20, 2008

baby it's cold outside

Jaha, bara för att att jag äntligen har inspiration till att blogga, tid till detsamma och internet hemma så har min kamera lagt ner. Fy farao, vad irriterande. Fast det kanske bara var jag som klantade mig i lördags och satte i fel batterier eller nåt.

Strunt samma, jag är i Göteborg över påsk och kan lösa det lilla dilemmat när jag kommer tillbaks. Eller ännu hellre, se om Andy kan lösa det åt mig när han kommer på onsdag med halva familjestyrkan i kölvattnet.

Imorse var jag hos tandläkaren. Patetiskt nog fixade jag inte att gå i tisdags, vilket var när jag skulle gått, frossbrytningar, kallsvett, skakningar, storgråt, you get it. Men idag gav jag mig fan på att det inte är farligt och gick dit. Väntade mig naturligtvis det värsta, men det kunde bannemig inte ha gått bättre. Inget fel på mina gaddar överhuvudtaget. Och då var det ändå LÄNGESEN jag fick en ordentlig koll. Så det är vi glada för idag! Jag gick som på moln i mammas för stora vinterkängor på väg från Vågmästarplatsen till Backaplan. Log nog mot en och annan förskrämd främling med. Det är vår, säger Google!

Jag har bekantat mig lite med den svenska bloggosfären (gillar INTE det ordet det minsta!) de senaste veckorna. Det finns många guldklimpar. Jag älskar hela klanen Schulman. Mamma S, Alex och Calle S, Katrin S och Ninni S - båda hennes, jajamensan.

Igår var jag inne i stan en repa och köpte lite böcker. Det blev:-

Mian Lodalen - Trekant
Linda Skugge - Ett tal till min systers bröllop
Denise Rudberg - Jenny S
Viveca Lärn - Midsommarvals

samt Mark Levengood och Unni Lindells två första böcker med barncitat.

Mian och Lindas böcker har jag redan läst ut. Båda mycket bra. Håller på med Jenny S just nu och ser fram emot att läsa min första vuxenbok av Viveca Lärn. Som brukade förfölja en väninna till mig i Haga för många herrans år sen ;)

No comments: