Wednesday, March 28, 2007

Fotboll = AP

De senaste veckorna har jag börjat avsky fotboll mer för varje sekund som går. Varken Sverige eller Southampton kan göra något vettigt och det är knappt att jag vågar hoppas att Blåvitt kan reclaima i april.

Men det gör jag ju naturligtvis ändå.

Lite mer shopping på lunchen idag. Fick äntligen tag på de där jäkla hårnålarna, samt duschcrème (får sluta låna Adrians, men det luktar så gott av banan!) och skosulor. Som man fick klippa till själv. Crafty.

Då slog det mig.

Marks & Spencer.

Gick med glada, något halkande i mina jättedojor, kliv mot Fenchurch Street i jakt på skor.

Efter lite slagsmål med andra damer som inte har storlek 36 eller 43 lyckades jag knipa tag i skönheterna nedan för £9.50 paret. Visst, de är en och en halv storlek för stora, men jag har provat med sulor ikväll och det går nog.




De är precis lika utom färgen (de mörka är bruna, nästan åt det lila hållet och ser lite mockaimitation ut). Hemskt sköna också och ganska våriga, tycker jag. Mmm. Nöjd. Yes. Och betydligt mer praktiska än gårdagens underverk, men vem vet, jag kanske måste köpa dem också. För sakens skull. Även om jag inte skulle kunna gå några längre sträckor i dem utan att frukta döden genom avslitna ligament.

Jag kan rapportera att dagens lunchlåda var så god att jag var tvungen att maila mamma och pappa och skryta, och jag kan även meddela att kvällens chili con carne blev väldigt bra. Jag improviserade med en burk tomatsoppa och det blev hur gott som helst - även om jag har tillräckligt för att utfodra sisådär arton stora starka män i ett par veckor. Men det gör ingenting. Det blir ju bara godare ju mer den står till sig.



Nu vill jag bara ha:

a) ett par svarta spetsiga platta lackpumps
b) en vårjacka som är yngre än tretton år
c) ett tidshopp till Långfredagens eftermiddag då jag äntligen är hemma
d) åtta timmars oavbruten sömn
e) en sked Pralines & Cream. Bara en sked skulle räcka gott!
f) min v-ringade Primark-pullover som jag har i svart och grönt, i alla andra färger
g) en svart dräkt
h) uppladdningsbara batterier, både metaforiskt och materialistiskt

Men jag är inte hagalen. Det räcker med min tjusiga munkjacka och lite Internet innan läggdags.

No comments: