Tuesday, March 27, 2007

Green Gardening Ideas

Idag var en riktigt Bra Dag. Jag gillar riktigt Bra Dagar - speciellt när det bara är tisdag!

Det är otroligt hur mycket jag får gjort när min chef inte är på jobbet. Allvarligt talat. Jag har inte fattat riktigt förut hur ofta hon ringer och ställer dumma frågor eller tjatar om det ena och det andra som inte har någon rim och reson - när jag får göra det jag vill och ska på mitt eget vis blir allting så mycket bättre.

Det var vår idag också, och för att fira våren åt jag vår-mat till lunch. Skinka och potatissallad, vad sägs om det? Jag tycker inte ens om potatissallad egentligen, men denna var riktigt god. Satt i solen vid The Monument ett tag och bara njöt av värmen. På försommaren, innan det har hunnit bli så mycket att göra att det inte riktigt går att ta lunch, brukar jag sitta därnere lutad mot en vägg hela rasten. Nu har City of London Corporation haft den goda smaken att bygga en träaltan där med bänkar - himla käckt! Lite lätt shopping på Superdrug blev det också - jag skulle gå in och köpa hårnålar. Kom ut med en tonad body lotion, en rundborste, ett puder och några puderpuffar - men glömde hårnålarna. Jaja. Det är en dag imorgon också. Igår köpte jag även en spray mot frizz, vilket behövs i fukten, och eftersom jag blev med hårtork häromveckan räknar jag kallt med att ha tjusigt nog hår imorgon för att kunna skippa hårnålar. Jag vill ju också bli vårfin!





Påskliljorna är bleka och nästan utblommade redan i rabatten utanför The Walrus, puben på hörnet. Visst ser det ut som en äng snarare än en krukrabatt?

Försökte shoppa lite till på vägen hem och hittade ett par U N D E R B A R A skor på Next. Svarta platå Mary Janes i mocka. Gudars. Men de är skyhöga och kostar £45, så jag får tänka på saken. Planen var svarta ballerinaskor, men 38:orna var för små och 39:orna för stora, vad gör man? Försökte gå till Clarks istället, lite tråkigt men funktionellt, men de har stängt till förmån av ännu en Pret-A-Manger. Håhåjaja. Förresten har det otänkbara skett - Starbucks öppnar snart i Whitechapel. Hallå eller?

Så jag vandrade hem i mina något slitna pumps istället (mina fötter har krympt sedan i höstas, jag lovar. Glider omkring i skorna som Bambi på isen, nästan varje steg kliver jag snett och ser säkert aspackad ut.). Åt lite glass till förrätt, resterna från en kycklingnudelwok till middag - kalla, det var jättegott - tittade på konstiga underhållningsprogram som involverade hundar - Help! - My Dog Is As Fat As I Am! och något annat med Julian Clary. Underhållande var det.


Jag samlade energi och viljestyrka och lagade matlåda till imorgon också. Räkor, rödlök, pasta, kokt ägg, dill och lite kaviar. Och citron, förstås! Rester från igår, naturellement... rörde ihop allting med en klick majonnäs och det blev hur gott som helst. Just det, lite chili och vitlök för good measure också. Titta - det ser superkladdigt ut, men det är högst en matsked lättmajonnäs. Hemligheten ligger i lite yoghurt. Med naturell yoghurt kan det mesta bli kladdigt och gott utan att bli superfettigt.

4 comments:

Anonymous said...

Å vilka fina bilder på Monument! Snart vill jag komma och joina dig med lunchlåda i solskenet!

Linda said...

ser härligt ut darling! skorna låter underbara... visst känner man shopping suget nu när alla grejer i garderoben känns vintriga! ha en jättebra dag! puss

Anna said...

helena: but of course! det är inte långt kvar nu - jag föreslår att vi håller morgonmöten varje dag i solskenet mellan 9 och 13, innan det är dags för lunchmötet...

Anna said...

linda: shoppingsuget har satt in på fullaste allvar. två par skor idag som sagt till ett mkt facilt pris vilket bara får mig att vilja shoppa ännu hårdare. jag tror lösningen ligger i att helt enkelt låta frestelserna styra...