Monday, April 02, 2007

Jäkla fullmåne

Jag sover otroligt dåligt när det är fullmåne. Helst natten mellan söndag och måndag också, då är det som allra värst. Tror inte jag sov mer en en kvart i taget mellan 2 och 5 i morse - till slut gav jag upp och gick upp, men nu är jag så trött att jag skulle kunna somna där jag sitter.

Utflykten till London Aquarium blev uppskjuten - men det gör ingenting. Jag ser fram emot det tokigt mycket ändå, när det än nu blir.

Räknar ner dagarna tills hemfärden nu. Så skönt det ska bli! Och på onsdag ska vi ha fruträff och äta tapas så det är en annan sak att se fram emot. Yay.

Jobbet var totalkaos idag. Helt sjukt. Jag skickade ut trehundra brev och fick sedan reda på att det är month end på onsdag vilket betyder att allt från mars måste debiteras illa kvickt. Vilken hade varit en sak om vi hade varit fullt team, eller åtminstone bara saknat en. Vi saknar tre. Jag och Taran går på knäna. Så nu har en äldre dam i företaget erbjudit sig att hjälpa till med debiteringen, vilket naturligtvis är jättegulligt, men hon har inte gjort det på närmare tjugo år så till slut blir det bara mer tidsödande för mig. Jaja, jag fick gjort en del efter alla andra gått hem, och räknar kallt med att lägga mig tidigt ikväll och hoppa upp glatt imorgon bitti och få lite gjort innan folk kommer in. Eller nåt.

Jag köpte en potatisgratäng till middag och inväntar nu att ugnen ska bli ledig. Mmm, vad gott det ska bli. Jag är inte mycket för helfabrikat men just denna är gudomlig. Tesco's Potato Dauphinoise (jag tycker det ser grammatiskt fel ut, men whatever). Himmelskt.

Resten av aftonen planerar jag att spendera med att ta kort på lördagens shoppingresultat och gå och lägga mig så tidigt det bara går. Jag ser redan fram emot det.

Och - förresten. Jag hatar inte fotboll riktigt lika mycket längre sedan Southampton slog Wolves med 6-0 i lördags. Borta. Jag jublar fortfarande.

No comments: